Нашата Еразъм+ мобилност в Гранада

06/07/2019

Отпътувахме от гр. Стара Загора на 18.05.2019 година с предварително организирания автобусен превоз. Полетът до Малага имаше закъснение с около час, но беше лек и обслужващият персонал се грижеше за комфорта ни през цялото време. Бяхме настанени за нощувка в кокетното малко хотелче "Debambu Larios" в центъра на града, което ни даде шанса на следващия ден да обиколим и разгледаме много от културните и исторически забележителности на този прекрасен крайбрежен град, родно място на знаменития испански художник Пабло Пикасо, както и на актьора Антонио Бандерас. Посетихме музея на художника в града и разгледахме част от изумителната архитектура, характерна за област Андалусия, част от която е и катедралата на Малага, наричана "Андалуското бижу на Ренесанса". Опитахме и от вкусната местна храна, наслаждавайки се на пролетното слънце и приятното време. В следобедните часове, според предварително уговорения график, поехме за Гранада с транспорт, организиран за нас от Еуропройектос.

Бяхме посрещнати и настанени в общежитието на Еуропройектос в Гранада. Учениците бяха инструктирани за правилата на "къщата", часовете на хранене, фирмите, в които им предстои да работят, както и за графика на работа и транспорт.

В понеделник - 20.05.2019 учениците бяха транспортирани до фирмите, определени за провеждане на стажа, а в следобедните часове имаше организирана обиколка за опознаване на града. Проведоха се и първите часове от предвидения за нас курс по испански език, воден от прекрасната Клаудия, който предизвика интереса на учениците и ни помогна да се потопим в по-голяма степен в културата на страната и да подобрим комуникацията си.

Учениците от специалност "Строителство и архитектура" бяха разпределени на стаж в две строителни фирми, част от дейностите на които се извършваха в стария арабски квартал Албаисин, включен в Списъка за световно културно и природно наследство на ЮНЕСКО. Учениците имаха възможност да проследят и сами да изпълнят някои от основните строителни дейности, характерни за строителен обект, но в реални условия и под надзора на специалистите.

Учениците от специалност "Геодезия" бяха превозвани до работните си места в две от водещите геодезически фирми в областта извън територията на Гранада. Работата им включваше както полеви измервания, така и обработване на данни и работа с компютърен софтуер в чудесно оборудваните офиси на фирмите.

Стажовете се проведоха в спокойна и приятелска атмосфера. Учениците бяха изключително стриктни и дисциплинирани и оставиха добри впечатления у хората, с които работиха.

През времето на стажа на II-ри поток се проведе и мониторинг от страна на училището, осъществен от директора на ПГСАГ "Лубор Байер" инж. Георги Славов и инж. Дарина Кръстева. Те бяха запознати с работата, извършвана от учениците в конкретните фирми, както и с условията им на настаняване.

Организаторите бяха организирали за нас една изключително наситена културна програма, която включваше екскурзии до Севиля и Кордоба, градове от област Андалусия, представляваща културна съкровищница с богата история, датираща от хилядолетия, съхранила безброй паметници от различни цивилизации. Екскурзията ни до Гибралтар и срещата ни с маймуните от вида маготи, символ на Гибралтар, без съмнение също ще остави прекрасен и забавен спомен у учениците.

През втората седмица всеки следобед имахме посещение на различни обекти в Гранада като катедралата в града, два от манастирите, къща музей, представяща историята и архитектурата на Гранада през различните епохи и символа на Гранада, величествения замък Аламбра.

Изключителен интерес и искрено въодушевление предизвика у учениците и Паркът на науките, където те можеха да видят, експериментират и да се забавляват с различни неща от областта на техниката, медицината,музиката и дивата природа.

Навсякъде срещахме добро отношение, внимание и отзивчивост.

Последната вечер за нас беше организирано тържество, на което бяха връчени и сертификатите на учениците. Сбогувахме се и с част от нашите любезни домакини и екскурзоводи, които се грижеха за координацията, организацията и нашия комфорт през цялото време.

На следващия ден отпътувахме отново към Малага, водени от любимия шофьор на учениците - Роберто, който се грижеше пътуването ни винаги да е забавно и леко. Отлетяхме за България на 01.06.2019 г. и на 02.06.2019 г. пристигнахме на летище София, от където сутринта тръгнахме за Стара Загора с предварително уредения за нас автобус.

Освен с придобития опит и умения, участниците в проекта се завърнаха и с много нови приятелства, забавни спомени и обогатени от прекрасната култура на Испания.

Стела Каменска

придружаващ учител - втори поток

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started